lørdag 20. desember 2008

Bilder fra Ifanadiana generelt, kortur og besøk av koret til Lilliann

"Så gjør vi så når til kirke vi går, kirke vi går, kirke vi går..."

Per Ivar og "pastora" (den lutherske prosten)

Tobyen (sted hvor hyrdene, se tidligere innlegg, tar seg av syke) i Ifanadiana

Utsikt ned til Ifanadiana-sentrum.

Et lite stykke Ifanadiana

Ifanadiana sentrum

Sentrum

Krysset. Vi bor innover grusveien

Her er det ikke "skolebuss", men "skolepousse-pousse". På grusveien inn mot der jeg bor.

Veien rett nedenfor der jeg bor.



"Kolesy Loterana" - den lutherske skolen jeg jobber på. Her kan man gå fra man er 3 år (førskole) tom ungdomsskolen.

Fotballbanen i byen.

Den offentlige (og eneste) videregående skolen i byen

Resten av den videregående skolen.

Kortur
Ei bro vi måtte over.

Veien til Ambalahosy (landsbyen vi besøkte)

Utsikt ned mot Ifanadiana


Ambalahosy

Kirka i Ambalahosy

Vlol forbereder maniok.

Her sitter vi og spiser inni huset vi bodde i på korturen.

Tilskuere (følte alle ungene i landsbyen sto i døra og kikka på oss. Jeg var spesielt interessant, er jo tross alt "vazaha" (utlending) og skiller mæ litt ut utseendemessig:-P)


Besøk av koret til Lilliann (de er fra Tombotsoa, Antsrabe)
Vårt kor lagde all maten til koret som var på besøk. Her sitter vi og plukker steiner og ris med skall ut av risen.

Her blir maten lagd, på tre steiner... Fyren i blå t-skjorte er forresten rektor på skolen jeg jobber.


Sammen med noen av korjentene i sentrum.
Koret til Lilliann

Koret fra Ifanadiana

Jentene i koret. Føler mæ en smule bleik ja:-P

Noen korfolk

Folk fra koret "mitt"

Veien ned fra kirka. Bussen til koret fra Antsirabe står til venstre.

2 kommentarer:

Per Gunnar Gramstad sa...

Takk for fine bilder fra Ifanadiana og omegn. Jeg synes du er heldig som får oppleve Madagaskar på denne måten!

Kan du sette meg i kontakt med Preben?

Mvh Per Gunnar G

Bestis sa...

Hei

Er det mulig å komme i kontakt med deg, på mail. lurte på om du har kommet over noe om en Hans Wilhelmsen?

Svein Åge