mandag 2. mars 2009

Flytting

Det har skjedd mye siden sist jeg skreiv. Er jo ikke så flink til å oppdatere:-P For et par uker siden flytta jeg fra Ifanadiana. Det var veldig trist. Skulle gjerne bodd der lenger! Følte jeg begynte å komme inn i koret og i arbeidet mitt på skolen. Dessuten kan jeg ikke få skrytt nok av den nydelige naturen der! ;) Men familien Våje skulle flytte, og da måtte jeg også flytte.

I uke 8 var det misjonærmøte. Da møttes alle de norske og danske madagaskarmisjonærene her på Antsirabe til foredrag og fagdager. Det var veldig koselig å møte hele gjengen. Preben hadde jeg ikke sett siden november, så det var stas å møte ham:) Dessuten er det fire studenter fra Hald Internasjonale Senter som jobber i Tana (Antananarivo). De var også her. Det var veldig koselig:) Guttene bodde hos Preben og jentene hos meg. Vi hadde litte granne opplegg for misjonærbarna, og ellers var vi med på foredragene sammen med misjonærene. Det var spennende.

Og så hadde vi bla en lovsangskveld. Det var sinnsykt digg å bare kunne be og lovsynge sammen! Det er noe av det jeg savner mest her nede!

Hald-folkene dro på onsdag og Preben på torsdag…. Så nå er det ganske stille i huset:-P Men heldigvis er det en DTS (Disippeltreningsskole) fra Tana som har outreach (praksis) her i Antsirabe. Hun som er stab der er norsk. Så på søndag møtte jeg henne. D var koselig:-)

Denne uka holder jeg på å finne ut hva jeg skal jobbe med resten av tida her. I dag har jeg og Lilliann vært på Akanisoa (et barnehjem her i Antsirabe) og snakka med sjefen der. Jeg skal i hvert fall jobbe noe der… Og så får vi se hva som skjer… Arnhild, Preben, Ingrid og meg ved Andraikiba (innsjø utenfor Antsirabe). Britt og Nils tok med hald-folkene, noen fredskorpsfolk + Preben og meg dit. Veldig koslig:) Forresten er det Arnhild sitt bilde... Håper det er greit jeg brukte det Arnhild!?

Ingen kommentarer: